Hrana koja štiti i izbeljuje zube

HRANA

HRANA – Ukoliko želite da vam zubi budu beli i zdravi iz jelovnika izbacite tamno bobičasto voće, crnu kafu ili crno vino.

Ovako glasi jedan od najčešćih saveta stomatologa.

Znate li da postoje i namirnice koje vaš osmeh zaista mogu učiniti lepšim i svetlijim?

JAGODE – Neka vas ne zavara njihova jarko crvena boja. Jagode sadrže enzimsku kiselinu koja deluje kao prirodni čistač naslaga na zubima. Bilo da ih konzumirate kao desert, u salati ili sa žitaricama, jagode će u svakom slučaju vaše zube učiniti beljim. Stoga, kada im je sezona, izgnječite jagodu ili dve i tako dobijenu pastu premažete peko četkice. Možete li da zamislite ukusniju pastu za zube?

SEMENKE I ORAŠASTO VOĆE – Abrazivna tekstura semenki suncokreta i bundeve, ali i orašastih plodova vrlo uspešno uklanja mrlje sa vaših zuba.

JABUKA – Ova ukusna voćka puna je soka koji pospešuje lučenje pljuvačke. Sa svakim zalogajem jabuke ispirate iz usta bakterije koje izazivaju promenu boje vaših zuba. Kada zagrizete svežu jabuku i začujete njeno karakteristično krckanje, znajte da su vaše desni zdrave i snažne.

BROKOLI – Budući da je bogat vlaknima brokoli deluje kao prirodni čistač vaših zuba.

TVRDI SIREVI – Ovakvi sirevi puni su kalcijuma koji jača zube i desni. Sem toga, naučno je dokazano da mlečni protein kasein zaustavlja gubitak minerala iz zubne gleđi.

VODA – Posle svake čaše crnog vina i zalogaja hrane tamne boje popijte čašu vode. Tako će vaš osmeh ostati savršeno beo.

Nešto ipak treba da imate na umu. Uvek je bolje da pijete običnu vodu od mineralne. Naime, njeni mehurići mogu oslabiti i oštetiti zubnu gleđ.

KRUŠKA – Pulpa ove ukusne i sočne voćke neutrališe kiselinu u vašim ustima i sprečava oštećenje zuba.

MLEKO, JOGURT – Mlečni proizvodi sadrže mlečnu kiselinu i kalcijum koji ne samo da izbeljuju zube nego i jačaju zubnu gleđ.

HRANA

Ocenite ovaj tekst!
Hvala 🙂